lördag 1 november 2008

Allhelgona

Ja, idag blev det lång sovmorgon. Gick upp klockan 12 tror jag...
Efter ett långt samtal med Älskade gick jag och la mig... och tittade på Peter Pan 2. Nej, går absolut inte att jämföra med originalet. Kan inte Disney hålla sig vid att göra bra filmer? Bra handling, bra bild och bra musik och sånger?

Idag har det varit minnesgudstjänst i Älghult. Mycket fint. Kyrkan var full, vi var 352 stycken. 47 ljus tändes i gudstjänsten, något fler på kyrkogården...









Ikväll har vi tittat på Djävulens Advokat. Lite läskig. Intressant.

Imorgon Taizémässa i Fröseke då. Vår handledare Eva-Karin fick lyssna på det och hon tyckte det var bra. Jag träffar ju inte den tjänstgörande prästen förän imorgon strax innan mässan. Det verkar som om i alla fall en ska förbarma sig över oss ute i Fröseke. Några fler?

Idag märkte jag att jag är släkt med en av församlingsborna.
Jag var kyrktaxi och Inga-Maj och det visade sig att hon är min sysslings mormor. ;)
Vad världen är liten här i skogarna. ;)

Nu kanske man skulle gå och lägga sig så det inte blir så fasligt sent.
På måndag då jag förhoppningsvis har mottagning på telefonen måste jag ändra min mobilsvare... Det är dumt att tala in meddelanden på telefonen som inte kommer fram till mig förän kanske två dagar senare...

God natt!

1 kommentar:

  1. 352!?!?! hur många procent är det av Älghults befolkning? Låter mäktigt, men måste ändå vara många platser kvar i den kyrkan. /Serafim

    SvaraRadera