måndag 24 november 2008

. : Sömnlöshet : .

Inatt mådde jag så här:

Jag hatar, hatar, hatar, hatar som. Varför allt detta? Varför gör som så här? Och varför gjorde dom så som dom gjorde? Jag blir så arg, ledsen, förbannad, tvivlande...

... och för att inte prata om Dig. Varför låter Du detta ske? Jag trodde vi var överens, att vi båda tyckte det här. Men jag kanske hade helt fel? Är det ett straff som Du tycker jag förtjänar? Är det en prövning utan dess like? Du kanske vill att jag ska ge upp? Det kanske är så att Du inte vill längre, jag som trodde Du var den samme igår, idag och i evighet. Du ska inte ändra Din vilja bara så där.
Och alla drömmar Du "skänker" mig i nattens vila? Kunde Du inte valt att använda Människans drömmar till något vettigt istället? De skulle kunna fylla en funktion. Men vad fyller de för funktion när man vaknar upp mitt i natten och bara gråter och gråter - för en dröm! Jag vill inte minnas mina drömmar om jag inte samtidigt kan få del av den gåva som Josef en gång fick. Jag vill inte vakna upp mitt i natten av att ha drömt om döden utan att veta varför eller vad de betyder.

~*
~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

Jag behövde få skriva av mig det.


1 kommentar: