lördag 8 november 2008

Olika tal, teater, Disney (igen) & ostkaka

Ja, igår var det begravning. Skrev griftetal (kan läsas här i bloggen) riktat till den bortgångne, men läste bara upp det för handledaren (E-K). Hade inte varit med på sorgesamtal och då är det inte så passande. Det var en liten och fin begravning.

På kvällen åkte jag och Johannes in till stan en vända och såg musikalteatern "Julia" som Nylander var regissör till. De var så duktiga och Stina sjöng så vackert att man fick rysningar!

Idag har det varit dop och jag höll doptalet som kan läsas här i bloggen... Ca 40 gäster men en väldigt "avskalad" dopgudstjänst, inga solosånger och sånt som annars kan komma till. Vi sjöng psalm 249 (Blott en dag - ganska otippat), 248 (Trygga räkan - inte direkt oväntat) och 606 (Det gungar så fint - Jag och vår handledare föreslog den, inte så vanlig faktiskt.). Jag och Johannes var med på dopkalaset (utan E-K!!) och det var trevligt. Massa barn, god soppa och massa olika efterrätter. Johannes gick på "barnspåret" och åt glass med maränger. Jag tog lite chokladpudding och OSTKAKA!!! Lycka!!! Det var så länge sen. Jag måste lära mig göra det, så jag kan lära mina barn äta det. ;)

Igår på kvällen tittade jag på Bambi 2. Heeeeeeelt klart bättre uppföljare än Peter Pan 2 (läs om min kritik här). Man har lagt betydligt mycket mer energi på musik, handling och teckning i Bambis uppföljare. Fast uppföljare är det kanske inte riktigt, eftersom det är en film om när Bambi är liten. Den utspelar sig lite mitt i den första Bambi. Men Bambi 2 är faktiskt bra. Jag tycker man kan se den. Jag har sett den två gånger (inte båda igår ;P) och jag har gråtit båda gångerna. ;) Fast jag har i och för sig något överskott på sentimentalhormoner. :P

Imorgon är det avgörande! Heja KFF! Jobbar inte så länge imorgon så jag hinner med att åka och kolla på matchen någonstans i Kalmar. Älskade kommer också. :) :) :)

Läs gärna griftetalet och doptalet. För den som VILL - Ge gärna kommentarer. Gärna negativ kritik, så jag vet vad jag behöver jobba på. Sen är det ju alltid roligt med positivt. ;)

Hoppas ni har en trevlig helg!

/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar