torsdag 13 november 2008

Lista & äldrevården.

Tack Miriam!
... det kommer vanlig blogg efter listan...

DIN/DITT FÖRSTA:

operation: Har inte inträffat än.
piercing: Örat
sport: Fotboll
Husdjuret: Kaninen Nicke
Konsert: Oj, det måste varit Ledin. (2002?)
Kärlek: Simon d. y.

JUST NU
äter du: Fudge
dricker du: Ingenting
gör du: Bloggar, annars så har jag praktik.
lyssnar du på: Robert Broberg
väntar du på: Jesus återkomst (det är ju precis innan advent...)
tittar du på: Datorn
har på du på dig: Jeans, strumpor, linne, t-shirt och övertröja.

DIN FRAMTID:
barn: Det hoppas jag på.
giftermål: Ja, i juni.
karriär: Första kvinna som Ärkebiskop, skulle kunna nöja mig med första kvinna som biskop i Växjö... :P

VAD DU FÖREDRAR:
kramar eller kyssar: Kramas, det kan man göra nästan överallt och med vem som helst. ;)
kortare eller längre: Beror väl på hur man mår...
snygg mage eller snygga armar: Vacker själ.
busig eller lydig: Lydig.

HAR DU NÅGONSIN:
kysst en främling: Nä! (kanske i en dröm...)
brutit ett ben: Ett ben i armen.
rymt hemifrån: Näe, det tror jag inte.
röntgats: Ja, då jag brutit armen.
krossat någons hjärta: Ja.
gråtit när någon dött: Ja.

TROR DU PÅ:
kärlek vid första ögonkastet: Nä..
gud: Ja, med stort "G".
mirakel: Ja.
aliens: Nope.
magi: Nej.
ett himmelrike: Ja.
tomten: Nä.
transformers: Nä, jag vet att de finns. Går ju att leka med.

BLANDAT:
är du kär i någon? I Simon d. ä.
önskar du att du bodde någon annanstans? Nä.
tycker andra att du är attraktiv? Jag vet inte. Simon gör nog det.
dricker du? Ja. Vatten, juice, mjölk, kaffe, te...
använder du droger? Kanske...?
vilket schampo använder du? Head & Shoulders
vilken parfym använder du? DKNY, just nu den gröna.
vad är du rädd för? Mycket... Mörker, spindlar, domen...
gillar du att tvätta? Ja, det är ganska kul. Fast jag hade velat ha en mangel...

~*
~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~


Ja, imorgon är sista dagen i Älghult. Det känns ju faktiskt lite märkligt. Helst plötsligt har det gått tre veckor.
Imorgon är det Bibelhelg. Hoppas det blir bra. Blir tydligen mycket folk som kommer på lördag.
Behöver avsluta min predikan. Så jag har den färdig.
Behöver packa ihop mina saker också, så jag slipper det imorgon.


Vi hade mässa på ett äldreboende idag. Det känns så märkligt att det finns personer som är lika gamla som min pappa som behöver bo så. Inget socialt liv får de, eftersom de som är gamla på riktigt inte är tillräckligt klara i huvudet, eller så är de klara men är för gamla för att kunna ha ett vettigt samtal med någon som skriver dikter, en bok om som själv, lyssnar på Hammerfall och har väldigt stora funderingar kring livet. Det finns liksom ingen på hans nivå. Han upplever också att han inte blir omhändertagen av personalen. Man vet ju inte hur personalens version av historian skulle vara. Men hans version är ju hans sanning.

Dags att avsluta predikan kanske?

Lund på söndag! Underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar