söndag 2 november 2008

Söndag

Ojoj, nu funkar det!

Dagen _började_ (ja, alltså det första jag gjorde efter jag gått upp ur sängen) med en promenad mitt på dagen. Jag sov länge. Det var skönt. =)
Det har varit så fint väder idag. Stilla. Klart. Kallt.
Vi gick bort till Älgasjön. Det var väldigt fint där!









Efter promenad och mat begav vi oss till Fröseke kapell där det skulle firas Taizémässa. Jag höll beredelseord, det kan ni läsa här lite längre ner och kommentera gärna!

Inatt trodde jag att det var någon som försökte bryta sig in via balkongen. Efter ett antal försök att väcka Johannes genom att ropa lite lätt genom hallen (för jag vågade inte gå förbi balkongdörren och knacka på hans dörr) så fick jag mottagning på mobilen (kors i taket) och kunde väcka honom med hjälp av den! Johannes lugnade mig genom att berätta att det fanns möss i köket (det hade han fått höra av någon i arbetslaget). Vilken tur. Synd bara att jag inte hört om det och behövde väcka Johannes. ;)

Imorgon ska jag upp tidigt. Ska köra upp till Tallnäs och planera gudstjänster inför Vintermötet.
Efter det får jag vara i Kalmar lite.
Om en vecka får jag träffa Älskade!!! Han kommer upp till Småland och hälsar på! Lycka!

Ja, beredelseordet då... Det är ganska långt. Men eftersom det inte var någon predikan i mässan så var förkunnelsen i beredelseordet.

/M

2 kommentarer: