lördag 29 november 2008

Evanescence och besök

Igår tillbringade jag förmiddagen i bilen till Ikea Helsingborg. Jag skulle köpa stolar som inte behagat komma in på Ikea Malmö. Besöket tog sjukt mycket längre tid än vad jag beräknat. Men jag fick trots allt ett presentkort med massa pengar. Tacktack! (Vilken tur att jag hade Ikea-kortet med mig.)

För att ha något att lyssna på i bilen tog jag med några blandskivor och en med
Evanescence. Lyssnade på den senare på vägen hem. Har inte lyssnat på dem på ett bra tag. Jag upptäckte att jag saknat dem mer än jag visste. ;)

Nu är i alla fall stolarna på plats i vardagsrummet. Nu är det färdigt. Nu är allt på sin plats. Inte massa lådor och ouppackade saker... Lägenheten är fin. Underbart. Det är så skönt.

Igår kom Maria (svärmor), Ellen (svägerska) och Berit (svärmormor) hit. Joel (svåger) också men han hade ju inte så långt att åka... Kvällen blev mycket trevlig. God mat och gott sällskap.
Idag har vi varit en sväng på stan. Tråkigt väder. Eller hittade vinterskor, inte jag. :(

Ikväll ska vi gå på 500 (igen - för min och Simons del). Det ska bli festligt!







Tourniquet
I tried to kill the pain
But only brought more (so much more)
I lay dying
And I'm pouring crimson regret and betrayal

I'm dying
Praying
Bleeding
And screaming
Am I too lost to be saved?
Am I too lost?

My God, my tourniquet
Return to me salvation
My God, my tourniquet
Return to me salvation

Do you remember me?
Lost for so long
Will you be on the other side?
Will you forget me?

I'm dying
Praying
Bleeding
And screaming
Am I too lost to be saved?
Am I too lost?

My God, my tourniquet
Return to me salvation
My God, my tourniquet
Return to me salvation

[I want to die]

My God, my tourniquet
Return to me salvation
My God, my tourniquet
Return to me salvation

My wounds cry for the grave
My soul cries for deliverance
Will I be denied?
Christ - tourniquet - my suicide

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar