fredag 31 oktober 2008

...fredag...

Roligare kan man väl ha en fredag? Jag ska väl inte klaga för mycket. Johannes är ju ändå här. Jag är inte helt övergiven mitt ute i ingenstans. Men det hade ju varit trevligt om det hade varit närmare stan. Det hade varit trevligare om det inte var så kallt, då hade man ju kunnat gå ut en sväng.

Igår var vi ju på servicehem. Det gick bra.
Körövningen var väl trevligt. Det var ju dock inte så lätt när man inte alls är van vid att läsa körnoter och sjunga stämmor (å de).
Senare på kvällen firade vi Johannes födelsedag med lite godis och filmen "Saved". Rolig och bra att se i kyrkliga sammanhang.

Idag har vi varit i kyrkan och på kyrkogården den mesta av tiden. Kyrkan har varit öppen så de som varit och tänt ljus på gravarna kunde komma in och prata och fika. Det var väldigt trevligt att det var öppet så. Det kom väldigt mycket folk. Vi rörde oss inte jättemycket ute på kyrkogården (kyrkogårdarna) för det var så kallt! *brrrrrr*

Ja, och nu sitter jag här. Skriver lite på beredelseordet jag ska hålla på Taizémässa i Fröseke på söndag. Klockan 16:00 börjar mässan i kapellet. Åh, kom dit och hälsa på! Förbarma er över mig! ;P

Hemma i lägenheten hos Simon är det fint. Köket är färdigt. Han är duktig och håller på med alla lådor och grejer. Jag vill hem. Hem till fina lägenheten och till fina Simon. Hem. Hem. Hem. Hem. Hem.
Hem. Hem. Hem. Hem. Hem. Hem. Hem. Hem. Hem. Hem. Hem. Hem. Hem. Hem.

Hem.


Nu har det i alla fall gått en vecka. Bara lite mer än två kvar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar