torsdag 30 oktober 2008

Snö!

Ohoj! Det är snö. Nästan massor här i den största församlingen i södra Sverige. Jo, det är sant. Den är störst. Till ytan i alla fall. =P
Tur att jag inte ska ut och köra med min bil. Det blev aldrig några vinterdäck igår innan jag gav mig iväg, det var en spik i ett däck. Inte så bra. Men titta vad fin och vit min bil är:










Det är kallt här. Men det kanske man förstår?
Det gick bra att sova här i Älghult. Inga farliga monster under sängen.
Idag har vi än så länge hunnit med att åka med diakonen ut på en rundtur i församlingen. Vi hade nyss lite samtal med henne också om hennes arbete här i församlingen och strax ska vi åka iväg och vara med på en andakt på ett servicehem.
Ikväll ska vi vara med på körövning.

Gå och och skrapa av bilen lite kanske? Så det inte blir ett tjockt istäcke ikväll...



2 kommentarer:

  1. Oj shit, jag hoppas att det inte kommer någon snö hit till Kalmar. Värsta stormen här i alla fall. Men ikväll blir det innemys i soffan med godis och film!

    SvaraRadera
  2. Uuh ni hade ännu mer snö än vi i Nybro.. ska jag kanske inte klaga *ler* enda positiva är att nu är det fullkomligt tillåtet med mys under filt och varm choklad =)

    SvaraRadera