onsdag 15 oktober 2008

Livet i hösten

Ja, hösten har kommit igång. Hösten är vacker. I alla fall idag. Kyligt. Torrt. Träd i olika färger.

Just nu bor vi hos Pernilla och Jens. Varannan dag är det jätteskönt, för då behöver man varken laga mat eller diska. ;) Det fungerar bra, vi har inte börjat klösa på varandra än, de enda som klöser är katterna. ;) Ja, anledningen till att vi bor här är ju att vi renoverar i lägenheten. Snickaren har kommit ganska långt. Frågan är bara om det blir färdigt tidigare, man kan ju hoppas. Det är ju skönt att bo hemma. :)

Om ett par veckor beger jag mig till Älghult. Tre veckors VFU-praktik. Ska bli kul att komma dit, till denna metropol. Blir nog en del Kalmarbesök då, inte jättelångt till Kalmar från Älghult. Tid att hälsa på farmor. Umgås med mamma och pappa. Pussa på kaninen. Kanske hinna med lite annat folk också.

Hade samtal med biskopen idag. Jag är ärkeprotestant. Det visste jag inte, det var biskopen som sa. Ikväll är det teologgrupp. Biskopen kommer dit och ska prata om dopet. Då blir det förmodligen att vi går ut och dricker en öl med honom, om han valt det sena tåget.

Annars är livet lite uppåner. Till våren ska jag jobba igen. Jag hittar ju förhoppningsvis något jobb. Uscha. Jag vill ha frihet som man har som student. Kunna åka bort på helgerna när man vill. Kunna åka till Rom mitt i terminen. Kunna vara ledig så länge man vill i samband med bröllopet. Men ja ja, det löser sig säkert.

Nu är maten färdig som jag inte behövt laga. Tänk, jag slipper disken också! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar