tisdag 8 september 2009

Kastlösa 2009 - värt att minnas

Jag blev så inspirerad av Nicoles inlägg om sommarens skämt så jag känner att jag behöver få ner lite goa, interna minnen från Kastlösa 2009. Så man inte glömmer bort allt det fantastiska!

Först och främst - "Eh, jag hade en kompis..." (som Nicole beskriver mer ingående i sitt, ovan nämnda, inlägg)

Sen har vi andra saker man måste minnas, som...
... låtsaskompisen Ruben.
... tjockt mjukt (eller smet) som ju från början var fett soft.
... "det är väldigt varmt hä
r inne."
... de hemska ollonborrarna.
... den amerikanska applåden (som för övrigt bara lyckades när ledarna drog igång den...)
... att kittla någon genom att hålla handen över magen.
... "känner du mitt minne nu eller?"
... att någon tappade en golfklubba så den åkte in i fönstret, när den var liten.
... att någon har en kompis som åkte hem från Thailand dagen innan Tsunamin kom - det var bara det...
... att någon hade fått husets fönster ihoplimmade, för personen hade hittat limmet!
... "min man".
... "ja' e' en rääääger...."
... radiovågorna/ljudvågorna som strålar.
... slagsmål om Oboy-pulvret i ledarrummet.
... "jaha, var det du. Jag trodde det var en 14åring"

... Nicoles alla snygga poser.
... att om man vill se flugor så ska man åka till Eketorp.
... att Gud inte tyckte vi skulle bada i havet på lördagar.
... igelkotten (Jonathan) som vägrade lämna hallen under den långa filmen som ju ändå hade fina bilder...
... att man inte ska hoppa mot varandra vid foto av ett hopp.
...Trolles trafikskola.
..."mmm, precis...ja,precis, precis....precis, mmm... ja, precis...ja, precis..."
...att vara nöjd, men besviken.

Och så sist, men absolut inte minst...
... "ända bort till månen"...













... ända bort till månen och tillbaka igen...

3 kommentarer:

  1. kastlösa 09 så himla underbart!!!!!

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Klockrena citat. Klockrena händelser och en klockren sommar. Saknar Kastlösa mycket mycket! //Sissela

    SvaraRadera
  3. ända bort till månen och tillbaka igen <3

    SvaraRadera