onsdag 2 december 2009

Studier och livet

Upplysningsvis för er som hann läsa inlägget jag skrev igår (men som nu är borta): Jag känner mig inte lika rutten längre. Det är glömt nu. Det är skönt.

Studierna rullar på. Även om jag inte är så duktig student som jag borde.

Det som gäller nu är renskrivning av anteckningar och att läsa de två böckerna som det ska lämnas in PM om nästa vecka. När det gäller den boken jag börjat läsa (och kommit halvvägs med) så fick jag reda på igår att jag uppfattat uppgiften fel. Bara att börja läsa från början igen... Men jag har faktiskt nästan kommit lika långt i boken igen. Det tar egentligen inte så lång tid att läsa om man väl sätter sig och läser mer på riktigt. När jag läste under semestern läste man tre sidor och så tröttnade man, inte konstigt att det tog en vecka att läsa 100 sidor...
Efter nästa vecka måste jag ge mig på att skriva om PM:et som inte blev godkänt från förra kursen, så jag skickar in det innan juluppehållet.
Efter det får jag ge mig på att plugga de andra böckerna och läsa anteckningarna mer noga. Men när vi väl får juluppehåll (17:e) så är det ju nästan en månad kvar till tentan, så det finns ju gott om tid för tentaplugg. Vilket i och för sig kanske inte är så bra, när det är lång tid kvar finns det ju en tendens att man skjuter på det...

På tal om semester... Veckan på Gran Canaria med familjen var fin. Hade ju varit gött med en vecka till...

Kommande tre dagar ska jag vara lite kattvakt. Sköta om tjockisarna lite eftersom deras husse och matte är i London. Mys för husse & matte och mys för mig med katter! ;)

Bild: jag

1 kommentar:

  1. Skönt att det känns bättre igen. Att sol & värme kan göra såna under va ;) Skulle lätt vilja åka till värmen igen jag med.

    SvaraRadera