söndag 15 mars 2009

Lista

Vi hade det trevligt igår. Jag gjorde snittar. De var goda. :)

Dagen till ära (det är ju Herrens dag) så blir det en lista. Tack till Storasyster i Vassen.

1. Hur gammal är du om fem år? Nästan 29.

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Fästmannen och hans bästa vän Henrik.

3. Hur lång är du? 169

4. Vilken är den senaste filmen du sett? Patrik 1,5

5. Vem ringde du senast? Mamma tror jag.

6. Vem ringde dig senast? Evelina

7. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Mest SMS, men vid brådskande eller krångliga saker så ringer jag.

8. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Lyckligt gifta med varandra.

9. När såg du senast din mamma? 1:a februari.

10. Vilken ögonfärg har du? Blå

11. När vaknade du idag? 09.40

12. Vilken är din favoritjulsång? Finns många. Men Kalles Jul med Mörbyligan är fin.

13. Vilken är din favoritplats? Öland.

14. Vilken plats föredrar du minst? Skogen - på natten.

15. Var tror du att du befinner dig om tio år? Jag hoppas på Småland.

16. Vad skämde dig om natten som barn? Källaren och spöken.

17. Vad fick dig att verkligen skratta senast? Vet inte.

18. Hur stor är din säng? 180, varav 90 cm är mina.

19. Har du stationär eller bärbar dator? Jag har en egen laptop och så delar jag en stationär med Simon.

20. Sover du med eller utan kläder på dig? Oftast bara trosor. Ibland pyjamas eller nattlinne.

21. Hur många kuddar har du i sängen? Fyra, varav två är mina.

22. Vilka länder har du besökt? Danmark, Frankrike, Egypten, Tyskland (genomfart och flygbyte), Spanien (Gran Canaria), England, Cypern (vet inte om det var grekiska eller turkiska delen). (Om en månad har jag varit i Italien också. :) )

23. Vilka städer/samhällen har du bott i? Smedby, Tallnäs & Lund.

24. Har du några piercingar? Ett i varje öra, en i naveln och en i tungan. Jag hade i läppen förr.

25. Är du social? Ja

26. Vilken är din favoritglass? GB's Carte d'Or Creme di Mascarpone

27. Vilken är din favoritefterrätt? Cheesecake!

28. Tycker du om kinamat? Ja

29. Tycker du om kaffe? Ja

30. Vad dricker du till frukost? Juice eller mjölk. Ibland även kaffe.

31. Sover du på någon särskild sida? På min sida...

32. Kan du spela poker? Nej

33. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej

34. Vill du ha barn? Ja.

35. Kan du några andra språk än svenska? Engelska, tyska och hebreiska.

36. Har du någonsin åkt ambulans? Nej

37. Föredrar du havet eller bassäng? Hav!!!

38. Hur gammal var du när du lärde dig läsa? Eh, ingen aning!

39. Vad spenderar du helst pengar på? Kläder. Resor.

40. Äger du dyrbara smycken? Allt är relativt.

41. Vilka är dina favoritprogram på tv? Top Model, Så ska det låta, Melodifestivalen.

42. Kan du rulla med tungan? Jag kan göra en rulle av den...

43. Vem är den roligaste människan du känner? Fredrik är ganska rolig.

44. Sover du med gosedjur? Teddybjörnen Simon. ;)

45. Vad har du för ringsignal? SonyEricsson's standard.

46. Har du kvar kläder från då du var liten? Ja, i lådor på vinden i Smedby.

47. Hund eller katt? Katt.

48. Flirtar du mycket? Ibland är jag extra charmig...

49. Kan du byta olja på bilen? Jag kan fylla på olja. Jag vet också att man ska tömma oljebehållaren om man ska byta till en annan olja, alltså inte blanda...

50. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nej, inte jag. Polisen tyckte det var mamma på fotot.

51.Vilken var den senaste boken du läste? Legender och Välsignelser var nog den jag läste ut senast.

52. Den bästa bok du läst? Bibeln. Legender och Välsignelser kommer tätt efter.

53. Prenumererar du på någon veckotidning? Kyrkans Tidning och Nemi (om det räknas)

54. Dansar du i bilen? Kör jag inte så dansar jag sittande. Kör jag så diggar och sjunger jag.

55. Vilken radiostation lyssnade du till senast? Mix Megapol skulle jag tro, den dödar alla andra stationer i köket...

56. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Vad jag skulle handla igår.

57. När var du i kyrkan senast? För 7 timmar sedan.

58. Vem var din favoritlärare i högstadiet? Louise (Bild)

59. Hur länge har du campat som längst i ett tält? 3 dagar tror jag.

60. Vilken är din favorit månad? Juli


Förstår inte var fråga 24 & 38 har tagit vägen... ;)

Ha det gott!


2 kommentarer:

  1. Nu finns 24 och 38 på min blogg.

    SvaraRadera
  2. Hej Mia!

    Jag visste inte att du hade blogg, men nu har jag hittat dig:)

    SvaraRadera