torsdag 12 mars 2009

Förkylning & snö

Jag har nästan blivit av med min förkylning som jag fick i söndags.
Lägret med de 46 barnen var himla trevligt och mysigt.
Inga större problem med hemlängtan eller skador. Vårt största problem var väl att de var svåra att få tyst på när vi hade samlingar. Men det kan man väl leva med.
Sov väldigt dåligt första natten. Var lite smått nervös för att flickan som sov i sängen över mig skulle ramla ner. När jag och en av de andra ledarna kom in i rummet för att lägga oss såg vi att flickan låg halvvägs utanför sängen. Vi puttade in henne lite, tryckte in två täcken under hennes madrass (så det blev lite uppförsbacke) och la en stor hög med täcken och kuddar på golvet nedanför. När vi berättade för flickan på morgonen om att hon sover halvvägs utanför sängen ville hon byta till underslaf. Konstigt. :P

Igår var jag med barn- och ungdomsarbetslaget från jobbet på Utmaningarnas Hus i Malmö. Typ Boda Borg, fast inte lika bra. (Jag har inte varit på Boda Borg, men de som hade sa det.) Jag var med i vinnande laget! Vi vann med 1300 mot 900 (tror jag?)! I början trodde jag vi låg under med jättemycket. Verkade som lag Thea klarade massor av grejer, men så gick vi och tittade på ställningen och det visade sig att Team Zlatan ledde med några hundra poäng! Vi gick efter mottot att alla knep är bra (även om andra skulle tycka det var fusk). Tyvärr kom vi ju inte på det ultimata fusket på Travolta-golvet men å andra sidan fick vi 300 poäng bara genom att gissa helt vilt när det fanns åtta alternativ! Min starka egenskap var att jag kunde skrika högt... Och i nätboll vann vi över Thea båda gångerna! Viktigt!

Idag har jag och Simon varit på Nova. Jag köpte puder. Hittade en fin klänning men det var väldigt stora hopp mellan storlekarna. Medium var för stor (!) och small var givetvis för liten.

Nu ikväll har vi tittat på film. Patrik 1,5. Den var kul! ...och fin. :) Eftersom vi innan hade tittat på dubbelavsnittet med Monicas och Chandlers förlovning så var ju kranen öppen, så det kom lite tårar. ;) Kan i alla fall rekommendera filmen. Bra film när man vill titta på något som inte kräver jättemycket tankeverksamhet eller påverkar att man inte kan sova på natten.

På lördag kommer Henke hit. Ska bli kul att ha honom här lite. Han har ju inte varit här än! Simon och han ska titta på kläder i Malmö. Så får de i alla fall lite kvalitetstid för sig själva. ;) På lördag kommer också Emma! Söta lilla Emma. Det var ju faktiskt inte såååååå länge sen hon var här, fast ändå är det det, eftersom hon är saknad! Kommer ju massa annat folk också på lördag, eftersom det är Schlagerfinal!!!!! (Vem det än är som möter Ugglas, så ska jag rösta på den.) Men Emma ska ju stanna över, så hon kommer ju hit lite extra. :)

Nu ikväll har det snöat. Det var ganska onödigt. För det snöade inte länge och det kommer ju försvinna snart igen. Vi som hade fått så fina Snödroppar och Vintergäck OCH Krokusar hade ju börjat komma!

Framför mig ligger det papper om Hindersprövning. Ska postas. Läskigt.

God natt.



1 kommentar:

  1. Utmaningarnas Hus har en stor fördel över Boda Borg... Man får nämligen dricka alkohol där! :)

    (Okej, kanske inte ska göra det med småkidsen, men med det något större vännergänget...)

    SvaraRadera