söndag 1 mars 2009

Domkyrkan var inte så dålig ändå...

Jag firade mässa i Domkyrkan idag. Jag kan faktiskt tänka mig att bli en duktig församlingsmedlem som går i min egna kyrka istället för att gå till en annan. Sist jag testade Domkyrkan var ganska länge sen men det var så dåligt då så jag har inte vågat mig dit. Men nu kan jag då konstatera att det är bra där. Det enda jag egentligen saknade var att sjunga Fader vår. (Och att ha tillräckligt med utrymme för att kunna falla på knä vid sittplatsen.)
Sen nu när vi gått in i fastan blir ju problemet att det är så många psalmer man inte kan, för man brukar inte sjunga dem. (Psalm 135 Se vi går upp till Jerusalem är väl kanske ett undantag.)

Delfinalen igår tycker jag inte gav så mycket. Det var en del bra låtar. Men de var bara bra. Vi har inget som kommer slå bra i Eurovision.

Ikväll ska vi se Män som hatar kvinnor. Jag har inte läst hela boken än. Jag hade hoppats på att jag skulle gjort det. Men jag har i alla fall börjat på den och hunnit en liten bit. Jag får väl läsa färdigt den sen och under tiden jag läser får jag irritera mig på att de har tagit bort massa bra grejer när de gjort filmen.



Det får bli allt för nu. Behöver ta tag i annat.

2 kommentarer:

  1. Nej, det är tråkigt att fastepsalmerna är lite ovanliga. Annars är det fina texter och för det mesta underbara melodier.

    SvaraRadera
  2. Näe såg ni Män som hatar kvinnor igår också?? Hehe, vi såg den på royal i lund. tyckte den var helt ok, saknade lite grejer från boken men tyckte dom hade gjort den rätt bra ändå! kram!!

    SvaraRadera