lördag 30 maj 2009

Pingst i Kalmar - Dag 1

Började dagen med att jobba. Tyvärr bara en mamma med sina två barn, men vi hade jättetrevligt. Pratade möhippor, bröllop och barn.
När jag väl kommit till Lund var det bara att slänga in packning i bilen och köra iväg mot Kalmar. Blev en trevlig resa eftersom jag hade Eva-Lotta som sällskap. :)
På kvällen blev det middag med mamma, pappa, farmor och farbror. Mycket trevligt och mycket god mat. Dock kom jag på mig själv (väldigt ofta) att jag tittade efter kaninen. Det är tomt utan henne.
När farbror och farmor skulle åka vid 22-tiden bestämde jag mig för att ta en liten promenad bort till Biskopshagen och fota lite, det var ju lite ljust fortfarande. Blev inte mycket fotat eftersom det blev mörkt väldigt fort men gick igenom hagen. Bestämde mig för att gå förbi familjen Nylander och se om de var hemma. Det var dom så jag våldgästade dom lite. Tänkte mest bara säga hej, men det blev vin, efterrätt, plump, cider och givetvis mycket skratt.
Klockan blev mycket och jag gick hem strax innan ett. När jag kom innanför grinden skrämde mamma skiten ur mig, som kom gående mot mig. Hon och pappa var precis på väg ut för att leta efter mig. Mamma hade inte kunnat sova eftersom jag var borta så länge och de hade både ringt och skickat sms - som inte kommit fram givetvis! Vilken tur att de inte hunnit gå en kvart tidigare, det hade säkert blivit spännande...

Det har i alla fall varit en trevlig dag och kväll.

Imorgon är det enda inbokade en fika med Lingongrovan. ;) Annars är det bara lite lösa planer, inget bestämt; Kanske en tur till Ikea, röja i mitt gamla rum, åka och titta på konfirmation, mysa utanför Springbreak...

Söndag har inte så mycket planer heller. Fika hos farmor ska jag och beroende på när det är så kanske det blir en tur till Borgholm på visitationsfest.

På nåt sätt är det lite roligare när händelserna i Kalmar blir med impuls och inte helt bestämda, tycker inte om att ha ett fullspäckat schema redan innan jag landat i Kalmar. Så den här helgen känns skön. Det finns saker att hitta på, men inte mycket som är bestämt.

Nu är det nog läggdas... Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar