lördag 16 maj 2009

Möhippa

Igår var min möhippa. Jag är grymt nöjd. Och jag anade ingenting.

Blev kidnappad på jobbet. Blev helt chockad ju. Vart helt inställd på att det skulle bli en lördag.
Jag fick klä på mig svarta byxor, svart tunika/klänning, svart t-shirt och kängor. Blev vitsminkad och fick en fin slöja med stjärnor. Så jag blev Nemi. :D
Åkte till en trädgård i Kävlinge där det blev picknick. Jag började gråta när jag såg alla. (Blir nästan lite tårögd nu när jag tänker på det också). Jag har så fina vänner. Alla hade givetvis inte möjlighet att komma, men jag är så glad för dem som kunde.
Efter picknic
k gick vi in i ett av husen i trädgården och fick fina naglar hos Möllans Nagel & Skönvård.
Sedan begav vi oss till Lund, jag fick sälja blommor och be om äktenskapsråd på stan under tiden vi begav oss till Larran där lite dramaövningar väntade på oss.
Därefter blev det promenad till Tellusgatan där en god paj väntade på oss. Även Sing Star-tävling, chips, glass och mer alkohol väntade där.
Senare på kvällen åkte vi in till Malmö några stycken och gick till Breeze. Det var kul att dansa. Det var länge sen. Jag dansade till och med på högtalaren. ;P Givetvis hade jag fortfarande slöjan på mig och mina fina kläder (dock inte kläningen för det blev för varmt). En del frågade om jag var gift. Sen när har Sverige haft tradition att ha möhippa/svensexa efter bröllopet? Eller sen när har man sprungit runt med vit slöja på huvudet på krogen bara för att man är gift? Någon frågade mig om jag fyllde år... Verkade också smart. En kille frågade vem i sällskapet som skulle gifta sig. DOH! Vi hade i alla fall en trevlig natt ute i Malmö. Jag var hemma halv fem på morgonen. Då var jag trött.

Uppdrag jag hade under dagen: (Jag fick ett schema med lektioner jag skulle genomföra)
*Bild - De hade tre foton som någon tittade på och skulle beskriva för mig, så skulle jag måla av.
*Musik - Sing Star. Alla var givetvis med och sjöng. Det drogs namnlappar med vilka som skulle sjunga mot varandra. Mitt namn låg givetvis flera gåner i burken. :P
*Drama - Jag skulle imitera bilder och blev fotad... Kommer säkert göras något kul med dem...
*Idrott - Dansa vals. Jag dansade med Jens och Johan som befann sig på Tellusgatan när vi kom dit. (Efter att jag lånat dem så begav dom sig...)
*Nutidsorientering - Simon hade fått frågor som han hade besvarat, frågor om sig själv, som jag då skulle gissa på vad han hade svarat.
*Ekonomi - Samla ihop pengar genom att sälja blommor (som var sånna blommor jag kommer ha i buketten sen) eller tigga. ;)
*Psykologi - Samla äktenskapsråd.


Sen skulle jag också leta efter en vit kanin. Det var Anna som mötte oss när vi väl kommit in till stan. När jag väl såg henne skulle jag springa efter och ta henne. Jag sprang så jag streckte mig i vaden. :P

Vad det gäller frågorna som jag skulle gissa på vad Simon hade svarat så måste jag försvara mig. Simon är ologisk. Vi pratade lite om frågorna idag. En av frågorna var typ så här: "Vilka tre filmer tycker du (alltså Simon) är så bra att du kan se dom om och om igen?". Jag hade ingen aning vad jag skulle svara. Simon har ju knappt några filmer i DVD-hyllan alls. Är det en film man vill se om och om igen så HAR MAN DEN I HYLLAN! Nä, Simon tycker inte man ska ha några filmer, har man sett en film behöver man väl inte köpa den... Hur ska man då kunna se filmen om och om igen? En av filmerna han hade skrivit finns faktiskt i hyllan, fast det är jag som köpt den. Jag hade tänkt välja den som en av filmerna MEN eftersom Simon tyckte det hade varit onödigt och köpa den så tänkte jag att kanske inte tyckte den var så bra...
Tänkte bara upplysa om detta, så folk vet detta när mitt reslutat kommer redovisas... :P

Men i alla fall... Tack alla flickor för en underbar dag! Älskar er!













//Mia

4 kommentarer:

  1. Aah, det lät ju som du hade en riktig kalasdag. Fin är du på bilden också vännen. Skulle varit kul att se =)

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att du hade det bra:) Ni är så söta på bilderna. Kul när man inte anar något.

    SvaraRadera
  3. Underbara Mia!! Hade så gärna varit med och firat dig men du fanns i mina tankar! Ni verkar ha haft riktigt kul! :) puss!

    SvaraRadera
  4. Lät som en härlig dag gumman *ler*

    SvaraRadera