tisdag 22 januari 2008

Arn & examnesfest

I fredags var vi på bio (jag, Simon, Tobbe, Ulrika, Jens & Claus). Vi såg på filmen Arn och den var helt klart bra. Jag är inte annars så mycket för krigsfilmer men det var inte så fruktansvärt mycket krig. Ganska mycket kärlek och Sverige också. Så jag rekommenderar att se Arn! Man kan ju få lite historiaundervisning också. Fast för en del gick inte det fram så bra. I slutet när Tempelriddarna skulle ut i stid mot muslimerna sa en tjej på raden bakom oss: "Vad är det dom krigar om egentligen?". Vi skrattade och när hon sa "Dom skrattar åt mig!" så dog nästan Jens av ännu mera skratt. ;D
Efter filmen drog vi oss till Ulrikedal. Lite cider och whiskey för att sen dra vidare till Larran där Stefans rum var fullt av folk. Mer alkohol och mer trevligt folk.

I lördags var det dags för Pernillas examensfest, hon har ju blivit socionom och det måste ju firas! Nu väntar vi bara på vigningen... ;) Jens höll (ett långt) tal till Pernilla och jag tappade räkningen på hur många gånger han fick avbryta sina utsvävningar med "Men i alla fall..." (nästan som när man lyssnar på Jonas Hammarström och inte kan hålla räkningen på hur många gånger han säger "fotboll").
Det blev en mycket trevlig fest, god soppa, dans, umgänge och lagom med alkohol (i alla fall för mig som skulle upp och jobba 7.45...). Tack Pernilla och ännu en gång: Grattis!

Bilderna: Pernilla öppnar presenter. Tallnäs flickorna Snuttan & Skruttan.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar