torsdag 5 november 2009

Husdjur och studier

Jag har skaffat mig digitala husdjur. Inte tamagotchis. Utan små gadgets här på bloggen.

Tio stycken fina fiskar här bredvid i sidpanelen.
Och Plutten, en hamster, som du kan se längst ner på bloggens sida.

De är hämtade ifrån aBowman. Där kan man fastna en stund. Finns en del roliga och tidsfördrivande grejer...

Måste säga också att jag trivs bra på den nya kursen (Kristen Trosläsa, 15 hp). Det är intressant och Rune har sett till att banta litteraturlista sen han hade kursen senast. Rune talar ändå ganska långsamt, tar pauser och skriver jättefint på tavlan. Han är mycket mer människa nu än vad jag minns från baskursen. ;)

Sen för er som läste inlägget Utbildning i september: så ska inte alls min utbildning se ut. Jag ska ta en magister tänkte jag. Jag kommer fortfarande läsa Bibeltolkning, Religion, tradition och kommunikation, PB, PC, och en masterkurs (eller lärkurs) som jag skrev om i ovan nämnda inlägg. Men istället för masteruppsats (30 hp) blir det en magisteruppsats (15 hp). Sen är det 30 hp kvar. De ska jag använda till grekiskan tänkte jag. Jag ser mer fram emot att läsa ett språk till än att svettas över en uppsats i en hel termin.

Sen måste jag bara avsluta med att säga att Nicole kommer och hälsar på i helgen!

1 kommentar:

  1. Fina små husdjur du har skaffat. Det är ju bra för allergiker ;)


    kolla gärna in min blogg; Starka Ulle

    SvaraRadera