söndag 2 maj 2010

Valborg utöver det vanliga och Predikogudstjänst

Valborgsmässoafton blev något utöver det vanliga.
För det första tillbringades Valborg i Jönköping. Har aldrig hänt innan.
För det andra utan alkohol. Det har hänt innan, men det var länge sen.
För det tredje ingen park. Har inte hänt på flera år.
För det fjärde ingen eld. Var ett tag sedan det var eld, men innan Valborg firades i Lund brukade det ingå eld. I Lund kan det ingå eld om man grillar på kvällen.

På dagen gick vi lite på A6, jag och mannen. Vi hade tänkt gå på stan, men det var så tråkigt väder. På kvällen tittade vi på Talang och sen på film (The Imaginarium of Doctor Parnassus) och käkade ostbollar.

Nä, så har jag aldrig firat Valborg innan och hade väl inte trott att Valborg skulle firas så. Men trevligt var det.

Idag har jag haft Predikogudstjänst i Slottskapellet. Det gick bra. Predikan tog 17 minuter. Jag hade varit orolig innan att den skulle vara för kort för en Predikogudstjänst, trodde den skulle ta kanske 10 minuter. Men det var ju skönt att den tog lite längre tid.

Jag är trött. Jag har ont i ryggen. Jag saknar Simon och jag saknar Lund.

1 kommentar:

  1. Duktig du är som fixade en så lång predikan! :) Snart är du hemma i Lund hos brorsan igen. Heja på!

    SvaraRadera